fredag, augusti 12, 2011

Sedär ja...

...555 sidvisningar.

Lite som

"Olla-Bälla min sekräteeerrare,

otta otta otta otta" (= 8 8 8 8 reds anm) ;)))

Solstollarna i våra hjärtan!!
(för en del av oss som växte upp på 70-talet)

Det var en tjej  också som sjöng
en sån vacker sång:

"Tänk om allt som händer tecknas ner
i hjärtats bok, som en värld utav legender,
som en del av vår historia
Om allt du undrar, allt du drömmer,
allt som du i hjärtat gömmer
kunde läsas som en saga då skulle du få se..
Ja jag ser att du ler, ler åt barnet som ännu
inom dig bor, men sagan kan va sannare än du tror..."

Nån mer än jag som ryser av nostalgivälbehag???

Nä nu ska jag packa vidare...

4 kommentarer:

Helen sa...

Åh jaaaaaa:-) Rysningarna kommer som i vågor. Tänk om Ola och Per o comp visste vilka oigensopningsbara spår de satte i oss!!!! Tack för i måndags/Helen

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=vYsD2H_qOtQ :D

Annika sa...

Hej Petra!
Här kommer jag inslinkande, faktiskt genom min egen sitemeter! Vad skoj och spännande att du och din familj ska till NYC under ngra år! Härligt!
Ser att du har tonårstjejer! Jag har ju min Karolina som är 15, har du frågor är du alltid välkommen att fråga.
Lycka till och kul att ha hittat din blogg, det hälsar Annika i Washington DC

Petra sa...

Hej Annika, kul att du slank in här! Å vad bra att du gärna svarar på frågor, det kommer nog en del om high school och annat så småningom. Vi hörs! :)