måndag, december 12, 2011

Adventsmys


Så värst mycket mer blingbling än så här blir det nog inte i vår lilla gran. (sorry om jag gör dig besviken, Martina! ;))
(I fönstret i bakgrunden syns ett par av mina spartanska folieinslagna krukor...)
EN röd kula hänger i granen... Den matchar den delvis röda ljusslingan ;)


...denna kulan fick vi av Barbara. Hon har pimpat den med lite tyll och en rosett - sött!

När det gäller Barbara och HENNES (nåja, den är Daves också) julgran så kan jag inte påstå något annat än att hon spelar i en helt egen division... Kolla in den här:



Hon pyntar den INIFRÅN och UT!! Har ni hört talas om den metoden förut??? Inte jag!!
(iallafall inte i julgransklädningssammanhang)
Det tar två dagar för henne att få allt på plats.




Tillbaka till vårt mer sparsmakade pynt. Ute på trappräcket har vi en grangirlang med en solcelldriven ljusslinga som lyser lite mysigt på kvällarna:




Hur ser det ut hos grannarna då? En sak är iallafall säker. Det är allt annat än sparsmakat... Ni ska få se sen när jag varit ute och tagit bilder när det är lagom mörkt ute.

Det var allt för denna gången. Hoppas att ni har haft en trevlig 3:e advent!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha - nu ska vi inte vara så svenska Petra, du kan ju alltid "låna" lite pynt av Barbara, hon lär inte märka att det flyttar lite pynt...
Men får erkänna att det vore vansinnigt roligt att ha en gran som hennes ett år...
Hos oss bråkas det om det ska vara en gran av äkta plast eller äkta skog... men undrar jag om den inte ska få gå i blingets tecken i år... det tål att tänkas på :):):)
ser fram emot mer bilder och ord, Kram Martina

Petra Mitt i Livet sa...

Nej jag är absolut inte svensk, bara smålänning, haha! Tänkte fynda några julgranshängen efter jul att ta hem till 2012 års gran ;) Vi är ju inte här för att sitta inne och glo på en gran!!
Ska man vrålpynta sin gran ska man nog helst välja plast och pynta ett par veckor före ju så man får valuta för allt jobb :)
Lycka till med er gran Martina! Kramar