torsdag, mars 01, 2012

"It's fun to be at the YMCA!!"

Igår hade jag en underbar träningsupplevelse! Steg upp på crosstrainern på vårt fräscha YMCA-gym och de första fem minuterna var seeega minst sagt. Låren protesterade vilt! Men sen hände något. Jag hittade en film på en av alla tv-kanalerna och medan jag sögs in i handlingen kom jag in i ett flow i träningen som jag inte upplevt på länge! Körde på i 40 minuter och det var mitt mål men jag kunde fortsatt! Imorgon får det bli 45 minuter! (om det inte är kö till the crosstrainersarna) Tror minnsann att jag håller på att komma i form igen, hurra!! Har tränat 2 till 3 ggr i veckan i tre veckor nu och det börjar ge resultat :) Nu ska jag gå till Stop and Shop och handla lite mat, vi hörs, kram på er!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat - blir till att följa med till nordic club när ni kommer hem - vi kan ju till och med samåka - Go girl:)/Martina

Petra Mitt i Livet sa...

Martina:
JAA!! Tack för din peppande kommentar! Nordic Club får det nog bli! :)

Helen sa...

Åhh skeppa över lite FLOW till mig. Mvh
en som väntar med spänning vid Sacre Coeurs trappor!

Petra Mitt i Livet sa...

Helen:
Ack om det vore så enkelt! Tror minnsann att minnet från de trappstegen etsat sig fast i mina lår för evigt, haha!