lördag, november 26, 2011

Adventsgran!?

Vi har blivit med plastgran! Eftersom den kanske bara blir använd en jul så tänkte jag att det vore mysigt att ha den framme hela adventstiden. Sagt och gjort! Projekt granmontering har startat!


Så här långt har jag kommit...

Vad säger ni - ska vi ha den såhär första veckan för att sedan bygga på den allteftersom? Den skulle kunna funka som en adventskalender liksom! Granen blir större ju närmare jul vi kommer, ljusslingan sätter vi i en vecka före jul och så tänder vi den på julafton!! Nähä, inte det?? Ok, jag sätter väl ihop den nu då!

3 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Herregud vilken superidé!! :) hahaha

Anonym sa...

jag håller nog på att du ska montera hela och pynta för fullt - du är ju i bling blingets mecka..
när A och L var små körde vi med lucia gran på övervåningen - det är ju innan jul man behöver bygga upp stämningen och mysa till det - vi vill se det överpyntade resultatet...

Saltistjejen sa...

Hej Petra!!
Kul att kolla igenom din blogg lite! Var i Queens bor ni? Hoppas att ni känner att ni börjar acklimatisera er lite också. Själv tycker jag det tog sin tid innan man blev hetl "vardag" med vardagslivet här. Nästan ett år faktiskt innan det kändes såpass vardagsaktigt att man liksom inte funderade på så mycket heeela tiden hahaha!
Lycka till med granen nu!